zondag 23 december 2007

Tussen september en kerst 2007

onverwacht vroeg winter - mooie foto's!


theaterbezoek

Het laatste halfjaar bezocht ik maar liefst 4 verschillende voorstellingen in Carré en Zaantheater. Allemaal in een andere discipline: cabaret, kleinkunst, muziektehater en toneel.



In oktober genoot ik van de Surinaamse zangeres, schrijfster en actice Manouschka Zeegelaar Breeveld met haar show 'No Spang' (maak je niet druk) over liefde, verlangen, geven en nemen. Verhalen verteld in het Nederlands, de liedjes in het Surinaams, begeleid door een fjin combo o.l.v. Eric Calmes. Eerder al zag ik haar schitteren in de musicalversie van het boek 'De Koningin van Paramaribo' naar het heerlijke boek van Clark Accord.

In november was ik op uitnodiging van en met een vriendin (verjaardagskado!) en haar halve familie naar Youp's laatste 'Schreeuwstorm'. Wij zagen 'm in Carré - wat op zich natuurlijk altijd al een feest is. Een geweldige zaal op een dito locatie. Voor de voorstelling aten we ouderwets in 'Het Fornuis'. Lekker en geweldige bediening. Onlangs was deze show nog op TV: als een schreeuwstorm ging hij op zijn Youp's door 2007 heen. Een heerlijke middag en avond, met elkaar en met Youp.



In december zag ik de onovertroffen theatergroep Orkater met het weergaloos mooie muziektheater Bloedband. Drie levensechte verhalen van zes personen waarin diverse dilemma's aan de orde komen, worden in een prachtig decor op fabuleuze wijze muzikaal en theatraal vorm gegeven. Aan het eind komt alles samen en is alles en iedereen met elkaar verbonden. Ditmaal was het mijn kado aan een vriendin; zoals gewoonlijk ontmoeten we daar altijd andere fans van het eerste uur en evalueren we na afloop met borrel de voorstelling.



Ook in december: het in algehele wanorde en kakafonie eindigende 'Wuivend Graan' van de veelzijdige radio/tv maker, schrijver en beeldend kunstenaar Wim T. Schippers. Je maakt zelf deel uit van de voorstelling als publiek bij een lezing. Zo blijft het licht aan en staan er reactiemicrofoons in de zaal. Onwaarschijnlijk lange maar kloppende volzinnen, onverwachte personen die zich vanuit de zaal met de spreker bemoeien, zijn moeder die opeens met een thermoskan koffie aan komt zetten en de onvermijdelijke omvallende decorstukken maken het een ouderwets avondje Wim T. Het theatercafé heeft na afloop nog nooit zo vol gezeten!

filmbezoek:



werklog 2007



  • examen 'Inleiding Recht' van OSR: geslaagd! het was behoorlijk blokken, maar ook in oktober volbracht ik het examen in 4 kleine deelgebieden met succes. alleen het diploma is nog niet in mijn bezit. de opleiding is dan wel niet erkend, maar nu wil ik dat papiertje toch wel voor mijn verzameling...


  • kerstlunch op het werk: het succes van de synergie. kijk, dat is nou een van die vele kleine dingen die het bedrijf waar ik werk zo de moeite waard maken - samen met je collega's krijg je de vrijheid om een kerstlunch te organiseren. thema is 'samen maken we er iets moois, lekkers en gezelligs van'. en dat is dubbel en dwars gelukt. het ene na het andere heerlijke gerecht werd op de lunchtafel getoverd, op de achtergrond projecteerde onze systeembeheerder een kerstfilm, de ruimte werd sfeervol versierd. smullen en genieten!


  • 1 opmerking:

    Anoniem zei

    hehe, je bent er weer! Ik begon me al zorgen te maken!!!